Viis viga, mida sotsiaalmüügiga alustades vältida

 

Sotsiaalmüük on viimasel ajal jõudsalt hoogu kogunud. Suure entusiasmiga alustades on aga oht vigu teha. Järgnevalt kirjeldan LinkedIni näite varal põhilisi prohmakaid, toetudes isiklikele tähelepanekutele ning raamatus „Sotsiaalne müük“ toodud näidetele.

 

Olen näinud olukordi, kus LinkedInis püütakse läheneda Facebooki strateegiaga, keskendudes pigem meelelahutuslikule sisuloomele, ja vastupidi. Või kopeerib ettevõte kolmes erinevas sotisaalmeedia kanalis täpselt sama sisu, imestades, miks see ei tööta. See oleneb suuresti äri ja sihtrühma eripärast, kuid kindlasti on tooteid ja teenuseid, mida on kergem müüa Facebookis ning Instagramis kui LinkedInis, ja vastupidi.

 

#1 Kvaliteedi asemel kvantiteedile keskendumine

Kuigi sotsiaalmeedia puhul on võrgustiku kasvatamine olulisuse tähtsusega, ei tohiks see prioriteediks saada. Lihtsalt kontaktide kogumine, pööramata tähelepanu nende kvaliteedile, edu ilmselt ei too. Kuigi olen isegi edukalt erinevaid bote katsetanud, et võrgustiku kasvu automatiseerida, tasuks nendega siiski ettevaatlik olla: oma otsinguparameetreid võimalikult tihti üle vaadata, et sihtrühma sobivuses veenduda.

 

Kvaliteet on oluline ka sisuloome puhul. Regulaarsuse nimel sisutühjade sõnumite või üksnes oma ettevõtte turundusmaterjalide jagamise asemel soovitan sisuloomet pigem vähem ja väiksema sagedusega teha. Kvaliteetne sisu eelkõige LinkedInis peaks pakkuma lugejale midagi uut ja arendavat.

 

#2 Enne usalduse loomist teene küsimine

Müügiinimesed, kes kasutavad LinkedIni kui uut kanalit, hüpates vastaspoolega usalduslikku suhet loomata kohe müügijutuga peale, suurt edu ei saavuta. Müügijutuga ei tasuks alustada enne kolmandat neljandat kontaktivõttu. Enne kui palud teiselt tema väärtuslikku aega, olgu selleks siis 10–15 minutit kõneks või toote demoks, tuleks läbi mõelda, mida väärtuslikku oled talle ise vastu andnud.

 

#3 Unustatakse taustauuring tegemata

Olles ise päris pikalt sotsiaalmüügiga tegelenud, väidan, et tunnen ära 99% kontaktivõttudest, mis põhinevad mõnel tüüppõhjal, kus personaliseeritud on üksnes minu nimi. Üldjuhul jäävad need ka vastuseta. Kes aga võtab vaevaks eeltööd teha, kasutades selleks aktiivset sotsiaalset kuulamist ning püüdes leida ühisosasid – kas väljakutsete, ühiste kontaktide või muu olulise osas –, on kindlasti kordades edukamad.

 

#4 Järjepidevuse puudumine
Sotsiaalmüüki ei saa projektikorras ette võtta, et keskendun nüüd paar kuud, siis teen pausi ja vaatan seejärel edasi. Edu saavutavad need, kes integreerivad sotsiaalmüügi oma loomulikku müügiprotsessi ning loovad ja arendavad järjepidevalt potentsiaalsete klientidega uusi suhteid. See tähendab regulaarset kvaliteetse sisu loomist ja jagamist, kontaktide käekäigu vastu huvi tundmist ja vestluste ülevalhoidmist. Kui alustad suhtlust suure entusiasmiga, kuid jätad selle sinnapaika ja üritad poole aasta pärast jätkata, pead tõenäoliselt nullist alustama.
#5 Unustatakse tulemust mõõta

Sotsiaalmüük on pikaajaline protsess ning kuigi kõige selgemaks indikaatoriks on reaalse müügi kasv, ei ole see siiski ainus, mida mõõta. Eriti kui sinu tegevusvaldkond ja müügiprotsess on pikaajalisem, tasuks vaadata ka teisi mõõdikuid, mis näitavad, kas valitud strateegia on õiges suunas liikumas. Selleks võid mõõta näiteks väljasaadetud kontaktivõttude aktsepteerimissuhet, mis näitab, kui hästi oled oma sihtrühma valinud. Postituste kaasamise tase (meeldimiste, kommentaaride ja jagamiste arv) annab sulle aimu loodud sisu väärtuslikkusest. Kui oled loonud väärtuslikku sisu oma blogis või kodulehel, saad mõõta kodulehe külastajate arvu LinkedInist ja seda, mida nad seal edasi teevad.

Hind klubis: Hind poes:

Viis viga, mida sotsiaalmüügiga alustades vältida

Viis viga, mida sotsiaalmüügiga alustades vältida

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).