
Töö ruulib_Liivi Kedelauk
Mõni organisatsioon tõmbab talente ligi nagu kärbsepaber kärbseid. Soovunelm? Sugugi mitte, ütleb Google’i personalijuht Laszlo Bock raamatus „Töö ruulib!”. Laszlo Bock puistab varrukast lihtsaid reegleid, mis aitavad ettevõtet muuta tõeliseks talendimagnetiks.
Enamik Bocki soovitusi ei nõua suurt rahakotti, ainult pealehakkamist, head tahet ja järjekindlust. Keskmine ettevõte ei saa pakkuda tasuta lõunaid või premeerida parimaid aktsiaoptsioonidega. Palju raha polegi vaja, ütleb Bock ja pakub välja mitu ideed, mis võivad esialgu tunduda võõristavad või liiga radikaalsed, näiteks üleskutse võtta juhtidelt ära võim või lindistada juhtkonna koosolekuid ja teha need kõigile kättesaadavaks. Alustada saab ka lihtsamatest asjadest ja kõige paremad algatused tulevad Google’is enamasti töötajatelt.
Pidev valmisolek eksperimenteerida, kliendikesksus ja erakordsete annete palkamine – need on põhilised väärtused, millele Google keskendub. Kui eemaldada firmakultuurilt kõik „pasunad ja viled”, nagu näiteks tasuta kohvikud, pesumasinad, massaažiseansid või koerad büroos, jääb Bocki sõnul alles ikka seesama ettevõte, mille fookuses hoitakse innovatsiooni ja loovust.
Miks seda kõike tehakse? Bock toob välja mõned ratsionaalsed eesmärgid.
- Kommuuni loomine. Miniköögid pole büroode keskmesse loodud mitte sellepärast, nagu arvaks juhid, et guuglerid on pidevalt näljased. Köökide eesmärk on tekitada palju sobivaid kohti mitteametlikuks suhtlemiseks.
- Innovatsiooni soodustamine. Kui kuulata, millest inimesed köögis räägivad, siis domineerivad vestlustes tooted, kliendid ja uued projektid. Bock soovitab luua sellise keskkonna, mis soodustaks suurema hulga ideede genereerimist.
- Suurem efektiivsus. Tasuta teenuste eesmärk on vabastada inimesed olmeprobleemidest, et nad saaksid täie jõuga tööle pühenduda.
Hind klubis: € Hind poes: €