
Tõhus juht_Valkiainen
Edu peitub suhetes – tõhusa juhi neli igapäevast juhtimispraktikat
Tegevjuhi ja juhtimiskvaliteedi arendajana olen täheldanud, et mida tugevam oma valdkonna asjatundja juht ise on, seda enam peab ta keskenduma inimsuhete arendamise oskustele, mida juhtimistudengitele koolipingis kahjuks ei õpetata.
Mulle on Mark Horstman tuttav oma ülimenuka taskuhäälingu Manager Tools eestvedaja ja kaasautorina. Nüüd on tema tosin aastat väldanud ja ligi 1000 saatest koosneva taskuhäälingu palad jõudnud ka juhtimisraamatu „Tõhus juht“ kaante vahele.
Mark Horstmani raamatu põhisõnum on, et juhi töö tulemuslikkus oleneb 40% ulatuses sellest, kui hea on tema suhe oma meeskonna liikmetega. Teisisõnu, juhtimisedukus oleneb eelkõige juhi ja tema meeskonna suhete kvaliteedist. Autor väidab veelgi konkreetsemalt, et juht, kes tunneb oma meeskonnaliikmeid ühe standardhälbe jagu paremini kui keskmine juht, saavutab tulemused, mis on kahe standardhälbe võrra paremad kui keskmise juhi tulemused. Suhetes peitub edu.
Majanduslik edu oleneb väga palju meeskonna suhete kvaliteedist. Üldiselt ei mõelda inimsuhete majanduslikule mõõtmele, sest suhtekvaliteedi mõiste seostub pigem eraelu suhetega ning sellele äritegevuse kontekstis liiga palju keskenduda justkui poleks paslik. Mark Horstman väidab aga, et ettevõtte majanduslik edu oleneb paljuski just meeskonna suhete kvaliteedist. Suur usaldus ärisuhetes mõjutab meeskonna käekäiku kahtepidi: ühelt poolt suurendavad usalduslikud suhted meeskonna tegutsemiskiirust ja teiselt poolt vähendavad tegevuskulusid.
Mark Horstmani juhitööle lähenemine on ülipraktine. Ta keskendub sellele, mille eest juht tegelikult palka saab. Ülikoolis õpitud juhtimisteooriad on väärtuslikud strateegilisel juhtimistasandil, kuid raamatus esitatud praktilised käitumisjuhised annavad juhile kindlustunde, kuidas tagada igapäevases tööelus edukas juhtimine. Autor on kaante vahele pannud hulga kohe rakendatavaid nõuandeid ja juhi päriselust võetud näiteid. Tõhusa juhi neli peamist käitumistööriista – tundke oma inimesi, suunake tööd allapoole, olge nõudlik ja rääkige töö tulemuslikkusest – on olemuselt lihtsad ja kergesti omandatavad. Raamatu juhendite ja näpunäidete abil on võimalik samm-sammult kohe oma juhtimiskvaliteeti parandama hakata.
Kui uskuda selle raamatu põhiteesi, et ettevõtte peamine konkurentsieelis seisneb meeskonnasuhete hoidmises ja arendamises, siis on suhtekvaliteedi kasvatamine igapäevases juhtimistöös ülekaalukalt kõige tähtsam osa, millele juht peab tulemuste parandamiseks tähelepanu pöörama. Kuidas ja mida selleks iga päev teha – sellest kogu raamat räägibki. Lugege ikka. Soovitan.
Raamatuarvustuse autor on võtnud südameasjaks aidata juhtidel ja meeskondadel juhtimiskvaliteedi parandamise kaudu paremaid tulemusi saavutada. Muuhulgas peab ta taskuhäälingut #JuhtimisBlogi “Juhtimiskvaliteet on konkurentsieelis”.
Hind klubis: € Hind poes: €