Sotsiaalmeedia kunst_Timo Porval

Guy Kawasaki raamat on lihtne ja kiire lugemine, täpselt nagu autorite tegutsemine sotsiaalmeedias. Mõte. Postitus. Tuld! Autorid annavad ette hunniku uksi ja vihjeid, mida saab ise edasi uurida ja avada.

Minu tavaline päev on selline, et peame koos kliendiga otsustama, kas ja mida turunduses üldse teha. See, et praegu on olemas uks nimega sotsiaalmeedia, ei tähenda kaugeltki, et inimesed peaksid sealt sisse astuma. Kui sa aga teadvustad, et sinu potentsiaalsed kliendid veedavad aega sotsiaalmeedias, siis selle raamatu lugemine ja sirvimine on kindlasti mõistlik otsus. Raamat on kindlasti oma hinda väärt, sest kahetunnise lugemise kõrval sain kirja mõnedki mõtted, mida plaanin rakendada nii enda kui ka klientide ärides.

[read]Sisu on oluline

Mulle meeldis autorite suhtumine, et sotsiaalmeedias edukas olemiseks tuleb sul luua sisu. Väga väärt sisu. Sellist, mida inimesed tõesti tahaksid jagada, mitte sellist, mida sa pead põlvili manguma. Neid inimesi, kes hommikul Facebooki sisse logivad ja kõik postitused lahkelt laiali jagavad, on palju. Kahjuks ei saa nendest suure tõenäosusega sinu klienti, sest nad ei ole valmis sulle oma tähelepanu andma. Võtmeküsimus on see, kuidas võita nende inimeste tähelepanu, kes päriselt on valmis olema sinu kliendid. Jõuame taas väärt sisu juurde. Kuidas ja milline on täpselt see väärt sisu, kuidas seda infot kasutajalt kätte saada ning kuidas see kõik kokku kirjutada ja toota, selles autorid just liiga palju ukselinke lugejale ei anna.

Lisaks rändas minu Notepadi märkmetesse ja sealt edasi Evernote’i veel George Orwelli tsitaat: „Mida ma üritan öelda? Milliste sõnadega seda öelda? Milline kujund mõistmist lihtsustaks? Kas see kujund on piisavalt värske, et mõjuda?“

Praktilised võtted säästavad aega

Autorid annavad ka 72 pealkirjade mudelit, mida sa ei saa kasutada ainult postituste juures, vaid ka blogis, uudiskirjas ja e-raamatutes. Lisaks 10-punktiline levitamise mudel, mis on minu meelest väärt katsetamist. Selgeks saab kindlasti ka see, et sisu loomine on üks osa edust, teine osa tuleb aga sellest, kui paljudeni sa suudad selle ise viia. Jah, kindlasti on olemas viiruslik levik, aga selleks pead sa eeltöö ikkagi ise ära tegema.

Olles ise Laviis Slideshare’i keskkonda kasutanud, sain selle kohta raamatust veel paar väga head ideed, mis võiks raamatu hinda ja minu tunnihinda arvestades vähemalt viis korda tagasi tuua.

Täpselt seda tulekski raamatutest otsida. Ideid ja mõtteid, mida praktikasse panna, et rohkem teenida, vähem kulutada ja vähema ajaga rohkem saavutada.

Sotsiaalmeedia pole päris tasuta

Arvestades autorite tausta, lootsin, et raamatus pühendatakse kasvõi mõned lehed ka sellele, kas ja kellele sotsiaalmeedias turundamine mõistlik ja kasumlik tegevus on. See, et profiili loomine on justkui lihtne ja kiire, ei tähenda, et see ongi turundamine. Vaja on luua kuhjaga väärtuslikku sisu ja see on keerulisem, kui arvata võib.
Samuti pole sisu loomine tasuta. See võtab su energiat ja aega. Sinu ajal on tunnihind ja seega pole sotsiaalmeedia kindlasti tasuta vahend. Raamatut avades lootsin, et räägitakse, kuidas seda tasuvust mõõta ja tuuakse ka reaalseid arvulisi uuringuandmeid. Kahjuks neid ma ei leidnud.

Siiski … siiski … Tegemist polnud kindlasti kasutu lugemisega.

Tuleks esitada endale sellised küsimused:
1. Kas mu potentsiaalsed kliendid liiguvad sotsiaalmeedia keskkondades?
2. Kas ma saan aru, kuidas sotsiaalmeediast inimesi oma müügikeskkondadesse juhtida?
3. Kas mu ettevõttes on olemas võimekus osta/toota sotsiaalmeediasse sisu?
4. Millised on mõõdikud, kuidas edukust hinnatakse?
5. Kes hakkab igakuiselt jälgima sotsiaalmeediast tulnud tulu (käive pangakontol) ja selle suhet kulusse (nii aeg kui raha). Enda ja töötajate aega soovitan mõõta sellise veebistopperiga nagu Toggl.com (kuni viis kasutajat tasuta ja eestlaste enda loodud). Kasutan ise viimased kolm aastat ja olen väga rahul.

Kui neile küsimustele on vastused selged, siis tasub võtta kätte see raamat ja läbi lugeda. Lisaks kõigele muule saad aru, et korras sotsiaalmeedia kontod on nagu puhas särk. See ei taga veel midagi, aga ei sulge sinu ees ka uksi.[/read]

Hind klubis: Hind poes:

Sotsiaalmeedia kunst_Timo Porval

Sotsiaalmeedia kunst_Timo Porval

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).