
Sotsiaalmeedia kunst_Joao Rei
Kui rääkida sotsiaalmeedia asjatundjatest, siis Guy Kawasaki on sellel alal üks viljakamaid kirjutajaid. Kui siin kellegi nõuandeid kuulda võtta, siis on Guy omal kohal.
“Sotsiaalmeedia kunst” on tulvil häid näpunäiteid, kuidas sotsiaalmeediat kasutada, enamasti isiklikust vaatevinklist, kuid ka brändide ja ettevõtete tarvis leidub siin häid nõuandeid. Guy näpunäited on küll Ameerika-kesksed, kuid tuleb arvestada, et sotsiaalmeedia on oma olemuselt globaalne, väikeste piirkondlike erinevustega. Need Eesti brändid, millel on siht piiri taha laieneda, peaksid rahvusvahelise publikuga arvestama esimesest päevast peale. Raamat on kokkuvõtlik ja konkreetne, just nagu peaksid olema ka kõik sotsiaalmeediapostitused. See on väga praktiline ja kasulik kõigile, kes iga päev sotsiaalmeediaga kokku puutuvad.
[read]Eesti brändidele kuluvad ära nõuanded, kuidas kasutada Facebooki ning mitmesuguseid postituste ja piltide optimeerimise võtteid. Raamatust leiab ka suure valiku tööriistu selleks, et veebis sisu leida, kasutada ja kureerida. Need aitavad sotsiaalmeediakanalitega tegelemisel aega ja vaeva säästa.
Paigal püsimiseks tuleb joosta
Sotsiaalmeedia on pidevalt arenev kanal, see raamat on alustuseks väga hea, kuid mängus püsimiseks on igal juhul vaja end siin kirjeldatud platvormide uuendustega kursis hoida. Nagu kõigi muude internetiga seotud asjade puhul, kehtib ka selle raamatu puhul tõde, et seda oleks tulnud lugeda eile ja 3‒6 kuu pärast on vaja infot juba uuendada. Näiteks suurem osa Google+ kohta käivat teavet on juba pisut vananenud, sest see sotsiaalvõrgustik muutub Google’i tootena pidevalt.
Härjal sarvist
Kõige eelneva kokkuvõtteks võib öelda, et “Sotsiaalmeedia kunst” on vaid hea stardipunkt, see annab teile sotsiaalmeediakanalitest hea ülevaate. Guy puudutab siin siiski peamiselt vaid sotsiaalmeedia ja sisuga ümberkäimist ega peatu kuigivõrd strateegilistel küsimustel. Ta ei esita küsimusi “miks?” või “kes?”, vaid ainult “kuidas?” ja “mida?”. See peaks sobima hästi kõigile, kes juba mõistvad sotsiaalmeedia väärtust ja on valmis kohe härjal sarvist haarama. Kuid neile, kes vajavad sisuturunduse arendamiseks rohkem struktureeritud viisi, on küsimused “miks?” ja “kes?” õigele sihile jõudmiseks hädavajalikud.
Kui “Sotsiaalmeedia kunst” on algatuseks hea, siis järgmine peatükk peaks olema “Sotsiaalmeedia teadus”.[/read]
Hind klubis: € Hind poes: €