Raamat, mis eelistab fakte uskumustele

 

Arvud ütlevad, et viimastel aastatel pole inimeste pühendumus tööl kasvanud. Seda hoolimata sellest, et me justkui üha enam tegeleme juhtimisele inimliku näo andmisega. Kas tuntav osa vastuolust tuleb sellest, et me eelistame juhtimisjuttudes ja -põhimõtetes uskumusi faktidele?

 

Juhtimine on kunst, nagu armastatakse öelda. Mõnikord ka vastuseks ekspertidele, kellele meeldib otsida fakte ning uskumuste ja teooriate seost päriseluga. Kunsti ei saa mõõta ja nii olemegi sunnitud juhtimisest rääkides toetuma uskumustele, õpetades teisigi neid toredate lugude ja narratiivide kaudu järgima. Et ka teised usuksid. Ja usuvadki. Mis aga siis, kui need igapäevased uskumused ongi pelgalt müüdid, mis ei tugine faktidele; kui need müüdid mitte ainult ei aita kaasa, vaid suisa takistavad head tööd teha?

 

Alarmeeriv äratuskell

 

Buckinghami ja Goodalli raamat „Üheksa valet töö kohta“ kuulus minu eelmisel aastal loetud juhtimisraamatute kolme parima hulka. Mitte lihtsalt seepärast, et see lükkas ümber hulga levinud müüte, vaid ka põhjusel, et see ei asendanud neid uutega, vaid pakkus asemele arve, fakte, päriselus järeleproovitud põhimõtteid. Muidugi mõjus see raamat ka äratuskellana – kui palju mõjutavad meie käitumist uskumused, mis ei tugine faktidel ja on niivõrd laialt levinud. Ka Eestis, ka täna, ka praegu meeskondades, koosolekutel, koolitustel.

 

Näiteid müütidest: inimesed vajavad pidevat tagasisidet, parimad töötajad on kõiges head, oleme adekvaatsed teiste inimeste töö hindamisel, inimeste olulisim lojaalsus on tööandja suhtes jne.

 

Müütide vääramatu jõud

 

Lugedes neid ja veel mitmeid, siis… kõik tundub justkui mõistlik ja õige. Ent me eksime, väidavad autorid numbritele ja uuringutele viidates. Inimesed vajavad tähelepanu, mitte tagasisidet. Parimad töötajad on reeglina oma tugevuste poole kaldu. Üle poole teistele antud hinnangutest räägib hoopis midagi hindaja enda, mitte selle saaja töö kohta. Inimesed on eelkõige lojaalsed oma meeskonnale, mitte tööandjale. Ja nii edasi.

 

Naiivne oleks arvata, et vaatame pärast raamatu lugemist juhtimisele sootuks teise pilguga. Faktid uskumusi nii kergelt ei võta. Need muutuvad aeglaselt. Selleks peaks muutuma keskkond, organisatsioonikultuur, kus me iga päev toimetame. Parim, mida see raamat suudab teha, on panna meid kahtlema ja küsima. Kas see, mida ma inimeste juhtimises teen, on ikka mõistlik? Või õigupoolest – miks ma seda või teist asja üldse teen, mis on eesmärk ja kas see aitab ka päriselt tulemusele kaasa? Või arvan lihtsalt, et aitab, sest kõik teised teevad nii?

Hind klubis: Hind poes:

Raamat, mis eelistab fakte uskumustele

Raamat, mis eelistab fakte uskumustele

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).