Ostke aktsiaid nagu lihalõike … soodushinnaga

 

Christopher H. Browne on veendunud, et investeerimisega tegelemiseks ei pea sugugi geenius olema. Vaja on üksnes arusaamist mõningatest põhimõtetest. Oma raamatus jagab ta väärtusinvesteerimise tõdesid, mida on isegi edukalt kasutanud.

 

Ehkki aktsiaomanike arv maailmas aina suureneb, on vähesed võtnud endale vaevaks investeerimise põhitõdesid selgeks teha. Väärtusinvesteerimine ei ole nimekiri kindlatest reeglitest, vaid pigem rida põhimõtteid, mis moodustavad investeerimise filosoofia. Need juhtnöörid suunavad heade aktsiate poole, hoides samas halbadest eemale.

 

Turu keskmisest parem tootlus

 

Väärtusinvesteerimine on end tõestanud alates sellest ajast, mil hakati tootlust mõõtma. Ei pea kaua otsima uuringuid, mis kinnitavad, et pikas perspektiivis annab just väärtusinvesteerimise põhimõtete rakendamine turu keskmisest parema tootluse. Ometi jääb õhku küsimus, miks praktiseerivad väärtusinvesteerimist nõnda vähesed, kui see on nii lihtne ja tootlik.

 

Browne võrdleb mitmes peatükis aktsiate ostmist poeskäiguga. Seistes lihaleti ees, märkate, et teie lemmiklõigud on 3,5 korda alla hinnatud. Mida teete? Küllap laote ostukäru delikatessi täis, sest see on odav. Järgmisel nädalal selgub poes, et veiselõikude kilogrammihind on tõusnud 40%. Peatute, et oma järgmist sammu kaaluda. Sama käib ka aktsiate kohta. Aktsiaid on õige aeg osta siis, kui neid pakutakse soodsalt.

 

Raamatu esimesed peatükid hõlmavadki väärtusinvesteerimise põhiprintsiipe ning seda, miks on aktsiate „soodushinnaga“ ostmine oluline. Kolmandas ja neljandas peatükis räägib autor juba täpsemalt, kuidas investeerimisel raha mitte kaotada ning ettevõtete kasumit võimalikult odavalt osta.

 

Väärtusinvesteerimise vääramatu loogika

 

Browne mainib korduvalt kuulsa väärtusinvestori Benjamin Grahami põhimõtteid, tõdedes, et enne seda meest toimetasid investeerimismaailmas peamiselt spekulandid ja börsimanipulaatorid. Ta leiab, et kui järgituks Grahami põhimõtteid, oleks ehk suudetud ka 1929. aasta finantskriisi tagajärgi vältida.

 

Browne kirjeldab raamatus väärtusinvestorile sobilike aktsiate põhilisi omadusi ning teeb alustavale investorile lihtsal viisil selgeks, kuidas neid leida, kasutades selleks näiteks ettevõtte kasumi- ja bilansiaruannet ning kontrollnimekirja, et hinnata ettevõtte konkurentsieelist. Tegemist on suurepärase lugemisega sellele, kes siseneb investeerimismaailma esimest korda ja kel puudub varasem kokkupuude detailsema aktsiaanalüüsiga. Edasijõudnud investori rõõmuks jääb aga võimalus tuletada taas meelde mitmesuguseid investeerimise põhiprintsiipe.

 

Raamatu väljaandmist toetasid LHV ja Admiral Markets.  

Hind klubis: Hind poes:

Ostke aktsiaid nagu lihalõike … soodushinnaga

Ostke aktsiaid nagu lihalõike … soodushinnaga

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).