Lihtsalt suurepärasest tootest või teenusest täna enam ei piisa
Dropbox, Airbnb, Yelp, Facebook ja teised tänased gigandid ei sündinud suurelt. Kasvamine nõuab omajagu hüpoteese, analüüsioskust ja -võimekust, ideid, korduvat katsetamist, õigete mõõdikute kasutamist ja klientide täielikku mõistmist.
Kasvuhäkkimine ja -häkkija otsib iga päev andmeid ja andmemahte analüüsides ning hüpoteese seades vastust tuumküsimusele: kuidas kiiremini kasvada ja mida on vaja minu organisatsioonil selleks teha?
Kasvuga seotud pooltõed
Väikestel organisatsioonidel ei ole kasvamiseks piisavalt ressursse ning nad ei suuda suurte tegijatega võistelda. Suured organisatsioonid on aga liialt aeglased ja kannatavad oma struktuursete raskuste all, mis ei võimalda neil ühel hetkel enam piisavalt kiiresti kasvada. Miks on kasvuhäkkimise seisukohast tegu pooltõdedega?
Sageli ei ole vaja suurt raha ja osakondade kaupa inimesi, et oma kliente suurepäraselt mõista. Kasvuhäkkimine tugineb suurel määral kiirtestidele ja andmete analüüsile ning üliharva kallitele turundusmeetoditele. Seega saavad kasvuhäkkimist edukalt rakendada ka väikesed organisatsioonid.
Ka tuhandete töötajatega organisatsioonid peavad mõistma, et kasv on eelkõige filosoofia nagu kaizen ja kanban. See saab alguse üksiksisiku tasandilt ning liigub sealt edasi organisatsiooni tasandile. Kuna sellised muutused võivad võtta organisatsioonis pikalt aega, luuakse protsessi kiirendamiseks sageli eraldiseisev ja üksnes kasvule orienteeritud üksus.
Mis on sinu ettevõtte Põhjanael?
Sean Ellis ja Morgan Brown kirjutavad raamatus „Kasvuhäkkimine“, et tihti kipuvad ettevõtted kasutama kliendi vaatest ebaolulisi mõõdikuid. Tootel või teenusel peaks olema üks ja tähtsaim mõõdik – Põhjanael. See on seotud toote põhiväärtusega ning kõik ülejäänud mõõdikud on alati sekundaarsed ja reastuvad Põhjanaela järgi. Kõik meeskonnad ning suur osa ettevõtte ressurssidest on seotud Põhjanaelaga. Ainult nii saab säilitada ja tagada ressursside efektiivse jaotuse ning suunata need äri kõige olulisemasse väärtusahelasse.
Andmeid nimetatakse „uueks kullaks“. Tehnoloogia areng võimaldab organisatsioonidel oma kliente üha paremini mõista ning aina rohkem andmeid analüüsida ja kõrvutada. Kuna katsetamise ja prioriteetide seadmise kohta on käibel üha rohkem tunnustatud praktikaid, saab iga ettevõte tänases maailmas kasvuhäkkimise põhimõtteid rakendada.
Ellis ja Brown olid selle valdkonna ühed pioneerid ning nii suudavad nad tuua oma kogemuste pinnalt palju praktilisi näiteid. Üksnes see teeb nende „Kasvuhäkkimisest“ kohustusliku kirjanduse.
Hind klubis: € Hind poes: €