Kuidas nelja-aastane õpetas mulle jutuvestmist

 

Minu nelja-aastane tütar on imeline jutuvestja. Ta räägib õhinaga kaasakiskuvaid lugusid, mis kõlavad tänu peensusteni läbimõeldud detailidele usutavalt. Mul on selle üle ainult hea meel, kuna juttude jutustamise kunst on ärimaailmas üks keskseid oskusi.

 

Kuuldused traditsioonilise turunduse surmast on juba aastaid levinud. Elame ju ajajärgul, mil müük ja turundus on sulamas ühte meelelahutuse ning sotsiaalmeedia heakskiiduga. Idee, toote või teenuse tavapärane müük ja reklaam on asendumas eluliste soovitustega, mis tulevad sõpradelt, kliendilt või kuulsuselt. Suund on ju iseenesest õige – kuna meie aju suudab sõnumit mõista ja infot mäletada just tänu seostele, toimivad lood paremini kui faktid plakatil.

 

Töötaja on tööandja olulisim saadik

 

Digitaalse turunduse prioriteet on tootemargi inimlikustamine ehk sellele näo ja hääle andmine ning loosse põimimine. Sama kehtib tööandja kuvandi loomisel, mis pole tähtis üksnes talentide värbamiseks ja hoidmiseks, vaid võimestab ettevõtet tervikuna.

 

Nagu Carlos Gil oma raamatus „Turunduse lõpp“ selgitab, võivad töötajad olla organisatsiooni narratiivi edastamiseks parim hääletoru ning sotsiaalmeedia annab neile selleks suurepärase platvormi. Lugude jutustajaks võib olla praktikant, kes muljetab vaimustunult oma esimesest tööpäevast; personalijuht, kes räägib emotsionaalselt oma uuest karvasest pereliikmest; või juhatuse liige, kes tutvustab ettevõtte jõusaalis oma treeningkava. Oluline on tunda sihtrühmi, kellele sõnumit edastatakse, ning selle järgi leida ettevõtte seest lugusid, mis läheksid korda ja tekitaksid emotsioone.

 

Valega ei jõua kaugele

 

Tööandja kuvandi loomine algab ettevõtte seest ning potjomkinlusel pole pikka pidu. Organisatsioon ei saa paista väljapoole ilus, kui sees pole asjad korras. Töötajad saavad olla ettevõtte saadikud ainuüksi siis, kui nende sõnum on „päris“ ning nad ise usuvad sellesse. See paneb ka ettevõtet rohkem pingutama, kuna väikseimgi viga võib levida kulutulena üle maailma.

 

Kõige mõjusamad lood on enamasti need, mida pole kommunikatsiooniosakond ette kirjutanud, vaid need, mis tekivad orgaaniliselt, töötajate endi initsiatiivil. Ehedus on olulisem kui detailideni viimistletud lauseehitus. Kui töötaja sotsiaalmeedia leht sisaldab ka ettevõtte väärtustega ühte jalga käivaid töökohaväliseid postitusi, suurendab see üksnes usutavust.

 

Suurim risk on kontrollimatus, mida ja millal töötajad ettevõttest postitavad. Lõpuni ei saagi seda kontrollida, kuid reeglite kehtestamise asemel tuleks anda töötajatele selged soovitused ning näpunäited. Kasu, mida töötajad võivad seeläbi ettevõttele tuua, on seda riski väärt.

 

Hind klubis: Hind poes:

Kuidas nelja-aastane õpetas mulle jutuvestmist

Kuidas nelja-aastane õpetas mulle jutuvestmist

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).