Et konkurentsis püsida, tuleb mõtlemist sihilikult arendada

 

Lihtne on esimese ettejuhtuva narratiiviga nõustuda ja lasta kriitilise mõtlemise asemel mõte uitama. Kui keegi suudab oma mõtte löövalt edasi anda, puudub meil otsene põhjus endalt küsida: „Oot-oot, kas asjad on ikka nii, nagu need paistavad?“ Tegelikult peaksime seda endalt alati küsima.

 

Ma ei loe enam ammu kohalikke uudiseid, sest esitasin mõni aeg tagasi endale küsimuse: kuidas on nii, et enamik päevadest satub esikaanelooks midagi negatiivset? Ilmselt pole see kellegi jaoks midagi murrangulist, et negatiivsed uudised müüvad paremini. Seda teadvustades on lihtne ajalehe tellimus lõpetada ja seeläbi ise vastutust võtta.

 

Mis aga esimese hooga märkamata jäi, oli see, et nii ei pääse ma enam ligi nendele positiivsetele artiklitele, mis väärivad lugemist. Küsimus on nüüd selles, kas ka tegelikult on enamik päevadel esikaanelooks midagi traagilist – kellegi surm, majanduse allakäik või lemmikmeeskonna ebaõnnestumine suurvõistlusel? Või olin hoopis ülekohtune ajalehe suhtes, sest olin mõjutatud mõnest negatiivsest sündmusest?

 

Otsustamisel hoog maha

 

Või võtame teise näite ja oletame, et nägid erakordselt head filmi. Kohe nii head, mis paneb kõikidele sõpradele kilkama, et see oli igati Oscarit väärt! Järgmisel päeval vaatad taas head filmi, millele tuleks samuti Oscar anda. Aga pakkumisel on ju vaid üks kuldmehike! Hindad võrdsete kriteeriumite alusel mõlemat filmi, vaatad igaks juhuks ära paar Oscarit võitnud linateost ning jõuad lõpuks järeldusele, et need kaks sobisid pigem tolle hetke emotsiooniga. Hiljem neid hinnates oleksid nad väärt ehk pool punktidest, mida tegelikult Oscari võitnud filmile annaksid. Parema otsuse tegemiseks ei olnud vaja muud, kui hoogu maha võtta ja filme võrdsetel alustel hinnata.

 

Mis aitab kriitilist mõtlemist arendada?

 

Taolisi mõtteharjutusi saame pidevalt oma igapäevaelus teha. Näiteks tööle sõites ei mõtle me pea kunagi, et rehv võiks sõidu ajal lõhkeda. Millal viimati nägid tee ääres rehvi vahetavat autojuhti? Kuigi konkreetset sündmust pole meiega kunagi juhtunud, ei tähenda see veel seda, et selliseid olukordi ei tulegi ette. Kunagi ei tea, millal on meie kord.

 

Olen veendunud, et tänapäevases infost pungil maailmas tuleb konkurentsis püsimiseks mõtlemist sihilikult arendada. Annie Duke´i „Panustes mõtlemine“ on suurepäraselt eluline raamat mõtlemise arendamiseks!

Hind klubis: Hind poes:

Et konkurentsis püsida, tuleb mõtlemist sihilikult arendada

Et konkurentsis püsida, tuleb mõtlemist sihilikult arendada

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).