Edu võti on rutiin

Autor: Kristel Kont

 

Olen harjumuste teemal üksjagu lugenud, sestap olin lausa üllatunud, kuivõrd värske elamuse “Aatomharjumused” mulle pakkus. Kui Charles Duhiggi „Harjumuse jõud“ on vaieldamatult selle valdkonna n-ö teoreetiline “piibel”, siis James Clear annab üksikasjaliku tööriistakasti, kuidas praktikas uusi harjumusi juurutada või vanadest loobuda.

 

Autori sõnul leiavad suured muutused aset mitte järskude murrangutena, vaid väikeste, vaevumärgatavate sammude jadana. Edu võti pole „õige“ eesmärk või raudne tahtejõud – näidake sportlast, kelle eesmärgiks pole võita ja kes ei ole selle nimel valmis iga päev treenima. Edukad on hoopis need, kes on vähem või rohkem teadlikult loonud igapäevased rutiinid ehk automaatsed harjumused, mis aitavad eesmärkideni liikuda.

 

Kuidas seda siis teha? „Aatomharjumuste“ moto võiks kõlada nõnda – kohaleminek on tähtsam kui saavutamine. Sportima hakates on oluline minna ka halva ilma või tujuga spordisaali kohale, kas või viieks minutiks. Nii kinnistame ettekujutust iseendast kui inimesest, kes ka kehval päeval trenni läheb ja mõne aja pärast ei nõua see enam märkimisväärset pingutust.

 

Käitumise muutmine ei tähenda hambad ristis enesepiitsutamist

 

Teiseks oluliseks harjumuste kujundajaks on meid ümbritsev keskkond. See hõlmab nii füüsilist keskkonda kui inimesi meie ümber. Kuna jälgime paratamatult teiste inimeste käitumist, pole paremat viisi uue harjumuse juurutamiseks (või vanast loobumiseks) kui liituda nendega, kes juba soovitud käitumist harrastavad. Eks põhinevad sel loogikal ka väga erinevate eesmärkidega rühmad, alustades kaalujälgijatest ja harrastussportlastest ning lõpetades moodsa aja enesearengu mastermind-gruppidega. Eriti hea, kui meil on rühma liikmetega veel teisigi sarnaseid jooni, mis aitavad nendega samastuda ja ühist identiteeti luua.

 

Ehk kõige enam mõtlemisainet pakkus Cleari mõttekäik sellest, kuidas harjumusi endale meeldivaks kujundada. Käitumise muutmine ei pea tähendama hambad ristis enesepiitsutamist, vaid olema võimalikult rahuldust pakkuv. Seisnegu see siis enese premeerimises või millegi käegakatsutavaks saavutuseks muutmises. Näiteks saab 3-eurose latte ostmata jätmisel mündid tseremoniaalselt hoiupõrsasse lasta või nädala lõpus kogutud raha kontole kanda ning tunda nõnda rõõmu samm-sammult lähenevast unistusest.

 

Väärt mõtlemisainet ja konkreetseid nõuandeid, mis põhinevad Cleari aastatepikkusel tööl iseenda ja teiste harjumustega, leiab sellest pisut enam kui 300-leheküljelisest raamatust hulganisti. Lihtsas, kuid kaugeltki mitte triviaalses vormis väärt lugemine!

Hind klubis: Hind poes:

Edu võti on rutiin

Edu võti on rutiin

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage k[email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).