Edasiside – see töötab!

 

Arengu- ja tagasisidevestlused on juhtimiskultuuri orgaaniline osa. Kas need aitavad ka kiiremini eesmärke saavutada? 

 

Ettevõtted kulutavad tohutult aega tagasiside ettevalmistamisele ja vestlustele. Samas on need kohtumised enamikule juhtidele ja töötajatele pigem pingelised kui oodatud. Seejuures on tagasiside tõhus kasutamine enam kui küsitav. Columbia ülikooli psühholoogi Kevin Ochsneri väitel rakendavad inimesed ainult 30% saadud tagasisidest. Ülejäänut eiratakse, lükatakse eemale või moonutatakse juba saamise hetkel.

 

See töötaja küll areneda ei taha …

 

Kujutame ette vestlust, kus juht on töötajale andnud ülevaate tema eelmise perioodi sooritusest. Seejärel küsib juht: „Mis sa ise arvad?“ Vastuseks saab ta küllap midagi sellist: „Ei noh, ma ei tea. Eks ma katsun siis veel hoolsam olla.“ Seepeale küsib juht: „Mida sa saaksid teisiti teha?“ Töötaja kehitab õlgu. Juht ootab hetke, kaotab siis kannatuse ja ütleb: „Minu arvates oleks abi, kui sa keskenduksid rohkem teemadele 1 ja 2.“ Endamisi aga teeb juht järelduse: see töötaja ei soovi küll areneda.

 

Traditsioonilise tagasiside puhul loeb ainult juhi, st tagasiside andja vaade minevikule. Saajal jääb üle info vastu võtta ja sellega leppida, minevikku ju muuta ei saa. Sageli kaasneb sellega seisund, mida kutsutakse vaimseks halvatuseks – ajus võimust võtvad stressihormoonid toetavad ellujäämist, mitte loovust ja tegutsemist.

 

Mineviku kohta on lihtne anda tagasisidet, sest tuldud tee on teada. See aga ei aita eesmärke saavutada ehk teha tulevikus asju paremini. Selleks, et vaadata ettepoole, on oluline saada edasisidet – infot selle kohta, kuidas eesmärgile jõuda.

 

Tagasisidest edasisideni – kuidas?

 

Joe Hirsch soovitab oma raamatus „Tagasisidest edasisideni“ vahetada aknast välja vaatamise strateegia ehk see, kus üks räägib teisele, millisena tema tegevused paistavad, peegli hoidmise strateegia vastu. Kui inimene hoiab teise ees peeglit, tekib ainult üks vaade – peegeldus. „Ja see on loomulikult ainus vaade, millel on tähendus. Seekord pole parem perspektiiv tagasiside andjal, vaid see on saajal, sest ta näeb seda üht inimest, keda kõige paremini tunneb: iseennast.“

 

Peegli hoidmise strateegia puhul on parim arengupartner nõustav juht, kes ei anna õiget valemit, vaid kuulab töötajat tähelepanelikult ja toetab teda, et leida eesmärkide saavutamiseks sobivaim viis. Nii muutub tagasiside edasisideks. Hierarhilisest vestlusest saab partnerite vestlus, kus loovus, teadlikkus, meeskondlikkus ja iseseisvus on olulisel kohal. Tulevik on küll loomata, kuid edasisidestav juhtimisstiil kujundab selle kõigile pingevabamaks.

 

 

Hind klubis: Hind poes:

Edasiside – see töötab!

Edasiside – see töötab!

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).