Aednikust juht armastab oma kunstnikke ja sõdureid võrdselt

 

Hullumeelsed uuendused on ühtaegu haprad ja riskantsed, vajades õigeid tingimusi. Teades, millise struktuuri juures siirdub organisatsioon loovusest stabiilsusse, saab luua heade pööraste ideede kasvuks soodsa pinnase.

 

Safi Bahcall toob meie ette lennuka sünteesi näiliselt täiesti erinevatest valdkondadest. Ta ühendab „Pöörastes ideedes“ ajaloo ja äri ideedega füüsikast ning toob näiteid, kuidas on õnnestunud inertseid organisatsioone edukalt uuenduslikult käituma panna, ühendades selle faasisiirde mõistega, mis kirjeldab, kuidas aine läheb ühest olekust üle teise.

 

Muutke struktuuri, mitte kultuuri

 

Üks tema põhiteese on, et uuenduse jaoks pole mõtet muuta organisatsioonide kultuuri. Vaja on muuta innovaatilistest ideedest huvitatud organisatsioonide struktuuri. Tema suurim inspiratsioon on Theodore Vaili juhtimisel ellu viidud Belli telefonikompanii kannapööre 20. sajandi alguses ja Vannevar Bushi edu Ameerika Ühendriikide armee tehnoloogilisel uuendamisel Teise maailmasõja aegu.

 

Lood radarite, polaroidprillide, tuumapommide, kolesterooliravimite, reisilennukite, 3D-animatsiooni tehnoloogiate ning paljude teiste esialgu naeruvääristamist ja suurt vastuseisu leidnud ideede keerulisest teekonnast on huvitavad. Tegemist on klassikalise ärikirjandusega, ja kellele meeldivad kaasahaaravad lood läbi raskuste meie ette jõudnud geniaalsetest ideedest, mida on püütud mitu korda tappa, leiab nii mõndagi mõtlemapanevat.

 

Bushi-Vaili reeglid

 

Need lood, mida on raamatu lõpuosas avatud põhiteesideks ehk liigagi palju, ilmestavad, kuidas uuenduslike ideede ellujäämiseks on kasulik rakendada kindlaid põhimõtteid. Samal ajal metafoorina meelde tuletades, kuidas vesi siirdub kahevahelolekust vedelasse või tahkesse olekusse.

 

Baasretsept uuenduslike ideede kaitsmiseks on kaks faasi teineteisest rangelt lahus hoida ning mitte lasta kummalgi poolel domineerida. Autor soovitab ettevõttes „kunstnikud“ ja „sõdurid“ kui eri faaside ilmingud eraldada. Ühed tagavad pööraste ideede sünni ning peavad saama turvaliselt ebaõnnestuda, ent teiste ülesanne on uut tähelendu jahtides tagada organisatsiooni jätkusuutlikkus.

 

Juht kui aednik, mitte hull geenius

 

Vastandades iduettevõtteid ja edukaid saritooteid müüvaid firmasid, osutab ta, et olemuslikult toimivad need ettevõtted eri faasides. Meeskonna teatud suurusest ja motivatsioonidest alates muutuvad riskivalmidus ja piiritu isiklik panustamine struktuursetel motiividel kontoripoliitikaks, karjerismiks ja stabiilsuseks.

 

Uuendust tuleks juhtida aednikuna, kes tagab eri funktsiooniga rühmade tasakaalu ning hoolitseb selle eest, et nende vahel toimuks ressursside ja ideede pidev ülekanne.

Hind klubis: Hind poes:

Aednikust juht armastab oma kunstnikke ja sõdureid võrdselt

Aednikust juht armastab oma kunstnikke ja sõdureid võrdselt

Kõik raamatud

Kodukord

1. Äripäeva raamatuklubis ilmub iga kuu (v.a juulis) 1-2 klubiraamatut juhtimise, psühholoogia, müügi, turunduse vms teemal.

2. Kord kuus saadame klubi liikmetele uusi raamatuid tutvustava uudiskirja.

3. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatud 21% poehinnast odavamalt, peale selle teeme muid sooduspakkumisi.

4. Raamatud saadame Omniva pakiautomaati tasuta. Kui tellite raamatud kulleriga, on tasu 1,50 eurot.

5. Klubiraamatute eest saab tasuda e-arve püsimaksekorraldusega või arve alusel.

6. Kui soovite kuu klubiraamatutest loobuda, teatage sellest hiljemalt 20. kuupäevaks (juunis ja detsembris 15. kuupäevaks). Loobumiskuupäeva tuletame meelde ka SMS-i teel. Teatamata jätmist peame raamatute tellimiseks.

7. Raamatutest loobumisest saate teatada:
a) klubi kodulehel raamatuklubi.aripaev.ee,
b) telefonil 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17),
c) aadressil [email protected].

8. Klubi liige saab jooksva kuu klubiraamatuid osta ka e-raamatuna, klubihinnaga e-raamatu ostmiseks saadame kuu uudiskirjas lingi ja unikaalse sooduskoodi. E-raamatu ostmine ei tühista paberraamatute tellimust.

9. Kui ostate aasta jooksul vähemalt 6 raamatut, saate lisaks kingituseks valida ühe varem ilmunud klubiraamatu.

10. Raamatuklubist lahkumiseks kirjutage [email protected] või helistage 667 0400 (tööpäeviti kell 9‒17).